Honnan jött az ötlet?


Egy szép péntek délután órák után már szerettem volna hazamenni, de bementünk egy előadásra. Az AFS nevű cserediák szervezetről tartottak előadást. Érdekesnek találtam és korábban is felmerült bennem, hogy cserediák legyek, de mindig elvetettem végül. Az előadás végére teljesen le voltam nyűgözve, cserediákot szerettem volna fogadni és kimenni valahova egy évre. Mikor hazamentem Anya a kertben dolgozott, kimentem hozzá és elkezdtem neki mesélni az előadásról, a fogadásról, az előnyeiről. Pár napos gondolkodás és beszélgetés után úgy döntöttünk, hogy nem fogadunk. DE (itt jön a nagy betűs DE) egy pár nappal azelőtti, már el is felejtett cselekvésemmel beindítottam egy pillangó effektust. Bejelentkeztem az AFS oldalán, hogy szeretnénk diákot fogadni és felhívták Anyát. Aki ezután még egyszer átgondolta a dolgot és beleegyezett. 1 héten belül mentünk is a nyíregyházi körzetelnökhöz, Zsuzsához, hogy kiválaszthassuk a cserediákunkat. Körülbelül 40 diák rövidített életrajza volt ott és választani kellett. Nézegettük, olvasgattuk és két ember ment át a szitán nálam: egy japán lány és egy thai lány. Anya teljesen rám bízta a döntést. Hirtelen felindulásból rámutattam a thai lányra és közöltem, hogy ő lesz a cserediák, aki nálunk fog lakni 1 évig. Elégedetten távoztunk és izgatottan vártuk a következő lépéseket. Kitöltöttük a szükséges dokumentumokat és pár héten belül fel is vette velünk a kapcsolatot...
Nagyjából már ekkor is tisztában voltam vele, hogy szeretnék cserediák lenni. Ez kitisztult másfél év alatt, és mire ideértünk: senki sem ellenezte komolyabban. Mondhatjuk úgy is, hogy az első cserediák fogadásunknál beleszerettem ebbe a világba, amiből kilépni már nem lehetséges, ha szeretnél sem. Teljesen beszippantott, amit valljunk be: egyáltalán nem bánok. 

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Az ünnepek Chilében

A Látogatás

Fiestas patrias