Miért pont Chile?


Sokan megkérdezik, hogy miért pont Chilét választottam. Erre több okot is fel tudnék sorolni, de nehéz egy ilyen kérdésre egyszerűen választ adni.
Kezdjük ott, hogy Chile volt a legeslegelső célom, mikor elkezdett körvonalazódni, hogy cserediáknak menjek. Viszont ezután egy hosszú utat bejártam, hogy ugyanide visszajussak. Pár hétig Németországba akartam menni, hogy a németet megtanuljam. Majd Oroszországba szerettem bele és sok hónapon át biztos voltam benne, hogy oda megyek. Ezután jött a Costa Ricás időszakom, majd újra Oroszország. Végül visszatértem Chiléhez. A Kiválasztáson kicsit meginogtam, mert olyan jókat mondtak Mexikóról, hogy majdnem beírtam elsőnek. De szerencsére nem tettem, mert rájöttem, hogy Chile az a hely, ahova a kezdetektől vágyok a lelkem mélyén.
Az okok között mindenképp megemlíteném, hogy rokonok között vannak, akik ott éltek és csak jót mondtak Chiléről. Nagyon sokat hallottam már régebben is róla. De talán ami a legnagyobb hatás volt, hogy fogadtunk egy cserediákot Chiléből. Megszerettem a kultúrát és a nyelvet (bár szinte egy szót sem tudok spanyolul).
Fél év távlatából nagyon örülök, hogy így döntöttem, mert már most is sok nagyszerű embert megismertem, aki Chilével valamilyen kapcsolatban áll. Az kicsit elszomorított, hogy egyedüli magyarként megyek oda, de megtaláltam Grétát, aki Rotaryval megy ki, szintén egy évre. Így már ez a probléma sem áll fent.
Amit mindenképp tanácsolni tudok a jövőbeli cserediákoknak, hogy ne gondolkozzanak, hanem azt válasszák, amit tényleg szeretnének. Bár a véleményem szerint bármelyik ország egy csodás kaland.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Az ünnepek Chilében

A Látogatás

Fiestas patrias